Halaman

Ahad, 10 Oktober 2010

soalan dan jawapan

Salam. Some people ask me about this questions. Ada yang saya jawab, ada yang saya jawab dengan senyuman sambil berfikir jawapan dalam kepala otak, kadang-kadang tidak ada jawapan dan jawab dengan ketawa. :D

1. >Jeng.. apa pendapat awak tentang friendship dan siapa kawan baik awak?
Jeng: ohh! for me, sahabat adalah yang ke-2 penting dalam hidup selepas family.
Honestly.. i have many friends. But a few saja can call Bff.. yes. semua orang semacam itu kan..tapi yang penting.. I love dan saya amat menghargai kehadiran setiap insan yang bernama sahabat ini dalam hidup saya.. walaupun hadirnya seketika.

2. >Jeng.. awak banyak cakap lah..awak memang macam tu ker?
Jeng: Huh?? You know what..awaklah orang yang pertama tanya macam tu. :D Yup. memang kadang-kadang I can be like that. Mungkin bercakap tentang topik yang saya suka or yang saya tahu. Tapi, percayalah.. most of people near me think saya suka diamdiam jer.. ahaks.
Okey.. sebab saya senyap: 1.tak tau nak cakap apa. 2.topik tak kene. 3.No mood to talk(ade ke camtu) 3.I love talking so much, but I rather silent jika keadaan tidak memaksa untuk bercakap..So, jawapan untuk soalan awak, saya suka bercakap, tapi saya lebih rela senyap jika keadaan tidak memaksa saya untuk bercakapbercakap dan bercakap sebab sometime i just can't stop talking. :D

3. >Jeng...Dah boleh dah tu...
Jeng: (soalan ker macam tu) hah? hahahaha.. (jawab dengan ketawa, dalam hati berfikir.. kawin..ermm belum ready lah..)

4.>Jeng... dah ada ke?
Jeng: woww.. soalan kontroversi.. saya patut jawab ke..?(di jawab dengan soalan kembali.) soalan terus di tanya oleh penyoal itu.. adess.. bla bla bla.. i've answer the question.. nak tau jawapan Jeng? tanya lah penyoal tersebut..

5.>Jeng...apa pendapat awak tentang dunia masa kini?
Jeng: Awak tanya macam tu macam lah saya hidup lama lagi dari awak.. umur kita sama la.. ahaha.. ok...kidding. Bagi saya, sekarang ni manusia dah macam berlari. Pergi kedai tujuan utama nak beli barang..tapi keluar kedai tak beli apa-apa pun. LUPA. Lupa itu, lupa ini dan yang paling bahaya... lupa tujuan utama hidup. Tahu tak kita hidup kat dunia ni ada tujuan? Tahu? Tak tahu tanya.. jangan buat-buat lupa. LUPA itu bahaya.

6. >Jeng...awak percaya cinta?
Jeng: Macam pernah je dengar soalan tu. ehehe.. Okey.. honestly, I can't live without love.
Jeng... Jiwang lah awak.. kata rock.. dalam hati bungebunge.. apa kes?
Jeng: awak.. definisi cinta ini luas.. cinta yang saya maksudkan adalah kasih sayang. Awak tahu tak semua di sekeliling kita ni adalah hasilnya daripada cinta.. Rumah di bina untuk perlindungan. Perlindungan untuk anak-anak dan isteri yang tersayang. Percambahan benih-benih cinta seperti ini apabila di suburkan lagi dengan perasaan jujur dan iklas akan mewujudkan kejayaan yang lebih besar. Contoh paling mudah> seorang anak yang sayangkan kedua ibu bapanya, sanggup menurut sahaja kemahuan mereka. Demi keinginan kedua ibu bapanya melihat kejayaannya menjadi seorang doktor, si anak berusaha keras. Bapanya pula membanting tulang untuk perbelanjaan anaknya tersebut dan ibunda pula berdoa siang dan malam berharap kejayaan anaknya..kenapa perkara ini terjadi? Inilah kuasa cinta dan kasih sayang. kerana cinta kedua ibu bapa sanggup bekorban apa saja.. demi sayang si anak, menuruti kehendak mereka(ibu bapa).

7. >Jeng...awak suka fotografi? kenapa ek?
Jeng: Yess..saya sangat sukeee.. :)) tapi semacam tak dapat nak luangkan lebih banyak masa untuk ini.. sebab saya banyak hobi..Hehehe..
Kenapa.. ermmm... sebab setiap foto yang di tangkap tu banyak maknanya. Saya bukan jenis yang pandang dan lihat saja. I think too much.. Sebab itulah saya nampak banyak maksud dalam setiap gambar walau itu bukan sebenarnya yang nak di sampaikan oleh jurugambar.:D.. Saya pikir lain. maybe in other perspektif.. I like different..
salah seorang yang berjiwa besar yang saya kagumi dalam memperjuangkan dunia editting & fotografi - Kabir Malek. Saya suka karya beliau. ehehe.

8. >Jeng...Awak extreme gamer? game apa? camne boleh kena poison ni?
Jeng: Dulu lah. Tak sah kalau tak duduk depan PC 6 jam dan lebih.. :D :D.. Yes.. susah nak percaya.. tapi tanyalah dengan orang yang gilakan online game. poison ni datang dari orang sekeliling.. memandangkan saya banyak saudara lelaki.. so berjangkit lah.. ahaks.
ok.. setahun lebih duduk depan PC 6 jam @ lebih, seharian melayan perasaan dalam online game-RYL. Yes.. nak mengejar trofi.. ending tetap sama.. server close.. server restart..reset fame-kecewa sebab penat kumpul fame..server close-bankrup! ahaks..
ada faedah ker gaming??
ada.. sapa cakap tak ada.. sila jawab.!

9. >Jeng... awak marah tak??
Jeng: marah?? soalan ke? buat apa nak marah.. ahaks..:D
bersabarlah dan jangan MARAH. Orang yang marah.. Syaitan bersamanya.. so, elakkan dari marahmarah dan marah.. banyakbanyakkan bersabar.. Bersabar itu indah..jika kita meneliti setiap perkara..Percayalah..

10. >Jeng... awak ada soalan?
Jeng: tak. Saya ada jawapan jer. ahaks.

Maaf sebab saya kurang pandai bertanya.. maaf sebab tunggu kalian tanya saya ada tak soalan nak di tanya dan jawapan saya tetap sama.."Tak, saya ada jawapan jer"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan