Halaman

Ahad, 10 Oktober 2010

10 reason- kenapa aku semacam itu



10 reason- kenapa aku semacam itu
kenapa saya suka art, mekanikal, fotografi, nak jadi engineer, nak jadi dokter lah..nak belajar itu la..ini la..yes.. saya memang tamak. saya nak belajar semua. :D

1. Bukan angan-angan semua ni. Tapi cita-cita dan passion.

2. Okey. Memang saya tak dapat nak capai semua ni.. tapi tak mustahil kalau cukup duit. :D

3. Actually, memang antaranya adalah kerana duit,. Yup. saya tahu "PTPTN kan ada.. Pinjaman itu, ini kan ada" betol lah tu. Tapi main reason nya adalah masa. Percayalah.. masa tidak pernah nak tunggu kita. And for sure setakat ini saya tak pernah lagi dengar "masa" cakap : "okey Jeng, awak tido lah dulu, saya tunggu awak yer"

4. Sekarang saya dah kerja, percayalah.. saya rindu sangat nak sambung belajar. Sedih. sebab ada yang tak paham.

5. Bukan tak suka, tapi kurang berminat mean no passion dengan kerja sekarang. Bukan tak bersyukur, tapi nak yang lebih baik. I want more.

6. Yes, I've try. Saya dah cuba untuk pisahkan cita-cita dan passion. But its not worth. Ahaha. Cita-cita nak jadi engineer. Tapi ingin nak jadi seorang designer.
Jalan nak jadi engineer dah terbuka luas, nak jadi designer pun sama. Poning dan confusing. Boleh tak saya jadi engineer+designer?

7. Yup. I'm thinking too much. Saya ambil kira semua aspek. Kenapa, Bagaimana, sebab apa, dan apa bakal terjadi dengan keputusan. Iya.. memang susah nak buat keputusan sekiranya melibatkan perasaan orang lain. percayalah..:)

8. Saya mesti utamakan keluarga dan singkirkan jauh-jauh perasaan dan minat sendiri. Boleh ke.? Macam tak je. Okey.. i'm graduate dalam bidang mekanikal. And just receive offer from U untuk achieve my passion..

9. Yes. i admit. I'm weird and confusing. mungkin sebab saya terlalu berfikir. should I stop thinking and just waiting the time past me by.. ?

10. Apa yang penting, saya percaya dan yakin takdir Allah. I will try. Saya akan kejar cita-cita saya. Disamping itu teruskan passion saya. Sambil jaga perasaan keluarga, dan cuba untuk menjaga hati dan perasaan sendiri. Percayalah lagi.. Tak salah kita korbankan perasaan sendiri untuk sesetengah perkara..

Mungkin terlalu banyak reason. Percayalah lagi lagi..Everything I do for a reason tapi tidak sesuatu ini. to be continue...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan